خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

تلویزیون ویژه هتل هوشمند

شرکت ال جی تلویزیون جدیدی را ارائه کرده است که به درد هتل‌های هوشمند می‌خورد. در این تلویزیون‌ها که  Smart Hotel TV نام دارند، از آخرین راهکارهای جدید ال جی در بخش هتلداری استفاده شده و طراحی آنها به‌گونه ای است که به راحتی با فضای اتاق‌ها منطبق می‌شوند.
مسافران هتل هوشمند می‌توانند از برنامه راهنمای تعبیه شده در این دستگاه به همراه قابلیت استفاده از اینترنت استفاده کرده و از امکاناتی مانند ارتباط با بخش‌های دیگر و ... هم برخوردار شوند. این تلویزیون‌ها شامل دو سری LT770H و LT760H بوده و از رابط کاربری قابل تنظیم برای سلیقه های متنوع مهمانان در هر اتاق بهره می‌برند.

نصب و بازدید ترموستات

ترموستات‌ها اغلب دستگاه‌های یک بار مصرف و غیر قابل تعمیری هستند که در موقع نصب به دقت زیادی نیاز دارند و لازم است که آنها را در محدوده درجه حرارت مجاز نصب کرد.
موردی که در نگهداری ترموستات اهمیت ویژه ای دارد، اینست که باید حرارت موتور به دقت تنظیم شود و در صورتی که خیلی داغ و یا خیلی سرد شد، باید فورا آن را عوض کرد.

کاربرد ترموستات

از ترموستات‌ها برای تنظیم درجه حرارت مایعات، گازها و جامدات در دستگاه‌های گرم یا سردساز استفاده می‌کنند. این ابزارها در بخش‌های مختلف صنعتی، ساختمان‌ها و لوازم خانگی کاربرد دارند.
از ترموستات‌های صنعتی در گلخانه ها،گرم خانه،کوره،دیگ های بخار و اتوکلاوها استفاده می‌شود.
در ساختمان‌ها هم از ترموستات در تاسیسات شوفاژخانه مرکزی و کنترل دما استفاده می‌کنند. ترموستات فن کویل و چیلر نمونه هایی از این نوع ترموستات‌ها هستند.
در لوازم برقی مختلف مانند لباسشویی، ظرفشویی، سرخ کن‌ها، سماور برقی، فر برقی، آبگرمکن برقی و گازی و ... هم از ترموستات بهره برده می‌شود.

انواع ترموستات

ترموستات‌ها را می توان به دو دسته ی کلی الکترومکانیکی یا الکترونیکی تقسیم کرد.
ترموستات الکترومکانیکی با استفاده از فرمان‌های حسگر حرارتی، سبب قطع و وصل مدار الکتریکی می‌شود و محصول این نوع تکنولوژی دارای عمری طولانی است. این ترموستات‌ها دارای دو نوع حسگر دما هستند که یک نوع آن بر اساس اصل انبساط مایع عمل می‌کند و نوع دیگر توسط انبساط فلزات.
ترموستات الکترونیکی هم فرمان دریافت شده از سنسور دمایی را توسط جریان الکترونیکی به یک رله مینیاتوری منتقل کرده و سبب قطع و وصل جریان الکتریکی می‌شوند.

ترموستات بی سیم

ترموستات ‌های بی سیم از دو بخش فرستنده و گیرنده تشکیل می شوند. بخش فرستنده آنها یک نمایشگر ال سی دی دارد و کلیدهای فرمان، که معمولا با باتری کار می‌کند. بخش گیرنده ترموستات هم به برق شهر وصل شده و فن کویل یا دستگاه تهویه را در سه دور کنترل می‌کند.