خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

ترموستات صنعتی

ترموستات‌های صنعتی برای اهداف مختلف صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات از مقاومت زیادی برخوردار بوده و برای شرایط محیطی گوناگون طراحی می‌شوند.
محدوده دمایی ترموستات های صنعتی اغلب گسترده و معمولا بین 50- تا 1800+ هستند و در ساخت آنها از کلیدهای مقاوم و نمایشگرهای با نور مناسب و کافی در شب استفاده می‌شود.

عملگرها

عملگرها به منزله لایه اجرایی سیستم خانه هوشمند به شمار می‌روند و خروجی فرمان‌ها و دستورات کاربر بر روی این تجهیزات اعمال می‌شوند. معمولا در سیستم‌های خانه هوشمند رله ها و سویچ‌ها نقش عملگر دارند و بوسیله آنها می‌توان بر روی انواع تجهیزات شیر برقی، پرده برقی، فن و چراغ‌های روشنایی فرمان‌های الکترونیکی را اجرا کرد.

سنسورها

سنسورهایی که در خانه هوشمند نصب می‌شوند، می‌توانند گزارش وضعیت محیط شامل اطلاعاتی مانند دما، وجود دود، شدت نور، رطوبت، حضور افراد و ...را به سیستم منتقل کنند.این گزارشات می‌توانند بعنوان مبنای رخدادهای مختلف در سیستم مورد بررسی قرار گیرند.
از سنسورها می‌توان در بسترهای مختلف بصورت بی سیم و با سیم استفاده کرد.


واسط کاربر

در خانه هوشمند، واسط کاربر می‌تواند سطح دیگری از ارتباط بین کاربر و سیستم را فراهم کند.  توسط این سیستم ها کاربران می‌توانند فرمانی را به سیستم ارائه دهند و یا سناریوهایی را که از قبل طراحی شده است را به اجرا درآورند.
از جمله واسط های کاربری معمول که در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به ریموت کنترل‌ها، صفحه کلیدها، صفحات لمسی، گوشی‌های تلفن همراه و یارانه‌های شخصی اشاره کرد.

پروتکل‌های ارتباطی

پروتکل‌های ارتباطی به عنوان بخش مهمی از سیستم خانه هوشمند، برای ارتباط تجهیزات با کنترل کننده مرکزی و یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پروتکل‌ها به دو نوع با سیم و بدون سیم تقسیم می‌شوند و تفاوتهای عمده در انواع خانه هوشمند از تفاوت بین پروتکل‌های آنها ناشی می‌شود.