خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

سناریوی رمانتیک خانه هوشمند

با فعال شدن سناریوی رمانتیک خانه هوشمند، تمام هالوژنهای سقفی با نور کم روشن می شوند. آباژور یا چراغ خواب را می توان طوری برنامه ریزی کرد که میزان نور خروجی آنها، فضایی دل انگیز و رمانتیک ایجاد کند. همچنین با فشار این دکمه می توان موسیقی آرامی را هم به طور همزمان پخش کرد و به دنیایی از آرامش سفر کرد.


سناریوی تماشای فیلم خانه هوشمند

با سناریوی  (Movie Mode) یا تماشای فیلم خانه هوشمند، تنها با فشار یک دکمه روی صفحه لمسی یا موبایل، می توان تلویزیون و اسپیکرها را روشن کرد. لوستر را خاموش و یا چراغهای هالوژن را کم نورتر کرد تا شرایط لازم برای پخش فیلم فراهم شود.

سناریوی صبح بخیر خانه هوشمند

سناریوی صبح بخیر خانه هوشمند را می توان بر اساس پخش صدای دلنشین موسیقی آرام هنگام صبح برنامه ریزی کرد. پس از آن هم کرکره های هوشمند، بالا رفته و نور خورشید را وارد خانه می کنند. قهوه جوش روشن می شود و صبحی زیبا برای شما آغاز می شود.

سناریوی سفر خانه هوشمند


تنها کافیست موقع خروج از خانه، دکمه سفر را فشار دهید. خانه هوشمند بر اساس تنظیمات می تواند شیر آب و گاز را قطع کند، پرده ها را ببندد، سیستم های تهویه و چراغها را خاموش کند، سیستم های مختلف اطفای حریق، دزدگیر و دوربین های مداربسته را فعال کند و در نهایت درها را هم پشت سرتا ن قفل کند.
حتی می توان سناریوی شبیه سازی شده ی سفر را هم تعریف کرد که در صورت نبود شما در خانه، مثل زمان حضورتان رفتار کند. مثلا چراغها را بصورت رندوم روشن یا خاموش کند، پرده ها را باز و بسته کند و یا تلویزیون را در مواقع خاصی روشن و سپس خاموش کند.