خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

ریموت کنترل چند منظوره خانه هوشمند مبنا

برای کنترل خانه هوشمند، ریموت کنترل های متعددی وجود دارد که بسته به شرکت ارائه دهنده در انواع مختلفی ارائه می شوند.
ریموتهای چند منظوره مبناگروپ، 48 کلید و صفحه نمایش ال سی دی دارند و در دو فرکانس رادیویی و IR کار می کنند. این ابزارها امکان صدور فرمان و کنترل سیستم خانه هوشمند  با امواج رادیویی را دارند و برد آنها بیشتر از 50 متر در فضای بسته است. از این ریموتها می توان برای کنترل لوازم خانگی و صوتی تصویری استفاده کرد. مشتری می تواند هرکدام از دستگاهها را انتخاب کند و عملکرد دکمه ها را بر اساس آنها تنظیم نماید.
فضای خانه هوشمند را می توان با شانزده کلید روی ریموت کنترل مثل نشیمن , پذیرایی , آشپزخانه  و ... آدرس بندی کرد و هر فضا با 8 کلید فرمان و در مجموع تا 128 آدرس قابل کنترل است.
دکمه Check روی ریموت کنترل کمک می کند که قبل از صدور فرمان، آخرین وضع موجود، بصورت نوشته روی صفحه ال سی دی دیده شده و دستور مناسب آن اعمال شود .

دستگاه فرستنده گیرنده بی سیم با تایمر و صفحه لمسی

خانه های هوشمند بر مبنای ایجاد امواج رادیویی توسط گیرنده و فرستنده کار می کنند. به همین دلیل استفاده از دستگاه های فرستنده و گیرنده بی سیم، یکی از الزامات نصب سیستمهای خانه هوشمند است. بهترین محل برای نصب این رسیورها نزدیک به مرکز اصلی برق است که کمترین سیم کشی مورد نیاز بوده و تا حد امکان در مرکز ساختمان قرار می گیرد.
برای حفظ امنیت سیستم لازم است رسیورها مجهز به ریموت کنترل شوند که با اعمال کد چهار رقمی قابل تنظیم و ارائه شناسه به هرکدام از سیستم ها، می توان هرگونه سوء استفاده را به حداقل رساند.
ریموت کنترل ها می توانند برنامه ریزی هایی مثل خاموش و روشن شدن یک یا چند وسیله روشنایی، قطع و وصل یک یا چند دستگاه برقی و ... را بر اساس فرامین و انجام دستورات اعمال شده انجام دهند.

شبیه ترین روبات به انسان ساخته شد


با دیدن عکسهای ChihiraAico، شاید تصور اینکه این ربات آدم واقعی نیست سخت باشد. ChihiraAico بیشترین شباهت را به انسان دارد و مانند انسان واقعی هنگام صحبت کردن دستهایش را تکان می دهد و آواز می خواند. این ربات برای صحبت کردن و سرگرمی طراحی شده است و به راحتی می تواند شاد، غمگین و عصبانی شود و حتی گریه کند.

این ربات دارای ۴۳ سیلندر پنوماتیک است که ۲۴ عدد آن در شانه و بازوها و ۱۵ عدد آن در صورت قرار دارد که توسط آنها قادر به حرکت است. شرکت سازنده آن ادعا کرده است که این ربات واقع بینانه ترین حالتهای چهره را داراست.
ChihiraAico در واقع رباتی واقعی و طبیعی است که به زودی می تواند بعنوان پرستار برای نگهداری افراد سالمند بکار گرفته شود.
از جمله ویژگی های برتر این ربات علاوه بر هوشمندی، حالات طبیعی چهره اوست که می تواند نقش یک انسان واقعی را ایفا کند و به سالمندان و افراد بیمار روحیه بدهد.

چشم فیبارو به خانه هوشمند شما هست





با راه اندازی خانه هوشمند z-wave و بهره گیری از سیستم fibaro، چهار سنسور مختلف در یک دستگاه فعال می شوند
سنسور اندازه گیری دما، لوکس نور ، لرزش و حرکت بصورت مجزا



خانه را با خود به تعطیلات ببرید




سنسورهای در و پنجره ارائه شده توسط مبناگروپ، ورود غیر مجاز افراد را گزارش کرده و علاوه بر آن می توانند دمای محیط را اندازه گیری کنند.
با این سنسورها خیال شما بابت سفر و دور شدن از خانه کاملا راحت خواهد بود.