خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

تشک هوشمند با فواید خارق‌العاده

کاور تشک لونا کاوری هوشمندسازی شده است که با استفاده از صدها سنسور ریزی که در آن تعبیه شده است، دارای قابلیت های زیر است:
تجزیه و تحلیل وضعیت و عادات خواب، فرکانس تنفسی، ضربان قلب، دما و حرکات فرد
مجهز به وای فای و میکروفن
یادگیری زمان خواب فرد و بهینه سازی دمای رختخواب
اطمینان از قفل بودن در و پنجره ها در زمان خواب فرد
بررسی روشن بودن آلارم گوشی برای صبح
 امکان اتصال به تجهیزات هوشمند

منبع: سایت مشاوره رایگان پزشکی الو دکتر

لوستر باکتری کش!


این لوستر شیک می تواند با حرکات چرخشی خود، گرد و غبار را از سطح خانه پاک کند. لوستر به گونه ای طراحی شده که علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا، می تواند باکتری های بیماری زا و گرد و غبار را از بین ببرد. با این روش جالب باکتری ها کشته شده و محیط خانه پاکیزه و ضد عفونی می شود.
پروژه بعدی پژوهشگران در این زمینه این است که به نوعی ضمن ایجاد نور هوشمند در محیط خانه (خصوصا خانه هایی که سیستم آنها بر اساس تکنولوژی های خانه هوشمند پایه ریزی شده است) بوسیله نور ماوراء قرمز و تابش این نور در محیط خانه، فضا را از آلودگی ها پاک کنند.

تلفن هوشمند سکته مغزی را هم پیش‌بینی می کند

هوشمندسازی تلفن های همراه علاوه بر هزاران کاربرد ریز و درشتی که برای کاربرانش به ارمغان آورده است، کاربردهای بسیاری هم در برخی حوزه ها از جمله پزشکی داشته است.
بسته حسگر و الگوریتم تشخیص فوری EDSAP به افراد این امکان را می دهد که با داشتن یک تلفن هوشمند یا تبلت، ضربان الکتریکی یا امواج مغزی را رصد کرده و احتمال نزدیک بودن سکته را ارزیابی کنند.
امروزه سکته موضوع نگران کننده ای است که سالانه 15 میلیون نفر را در معرض خطر قرار می دهد که 66 درصد این موارد به مرگ یا از کار افتادگی جسمی منجر می شود.
حسگرEDSAP حاصل نوآوری سامسونگ، حسگری است که از طریق هدست روی سر فرد گذاشته می شود و اطلاعات امواج مغزی او را جمع آوری کرده و به اپلیکیشن منتقل می کند. سپس این امواج تحلیل شده و احتمال بروز سکته را تخمین می زنند. کل این فرایند در شصت ثانیه انجام می شود و می توان با بالا بردن زمان آن، به اطلاعات بیشتری در مورد سلامت عصبی افراد مانند استرس، اضطراب و الگوی خواب دسترسی پیدا کرد.

منبع: بانک اطلاعات پزشکی الو دکتر

گسترش پروژه خانه هوشمند سامسونگ

شرکت کره‌ای سامسونگ برای هوشمندسازی تمام جوانب زندگی انسانها، پروژه‌ ویژه ای را با نام خانه هوشند سامسونگ ارائه کرده است. این پروژه که بشدت مورد استقبال قرار گرفته، گسترش پروژه های خانه هوشمند این شرکت است.
امکانات اضافه شده به خانه هوشمند در قالب کیتهای نرم افزاری دقیقا مانند کار با نرم افزارهای مختلف گوشیهای هوشمند است و به همین دلیل هم شرکتهای مستقل نرم افزاری می توانند پروژه سامسونگ را به شدت توسعه دهند.
در این پروژه در مدت زمان کوتاهی، تمام وسایل خانه بصورت یکپارچه به یک سامانه متصل شده و می توانند تمام نیازهای خانه هوشمند را برطرف کنند.

اولین آکواریوم هوشمند ماهی

یک مخترع، اولین آکواریوم هوشمند را اختراع کرده است که بطور خودکار می تواند خود را تمیز کند. این آکواریوم لامپهای منحصر بفردی دارد که می تواند ضایعات فضولات ماهی ها را به باکتری های مفید تبدیل کند که برای تغذیه ماهیها مناسب هستند.
در بالای این آکواریوم ها چراغهای هوشمندی وجود دارد که در ساعتهای مختلف شبانه روز نورهایی به رنگهای مختلف از خود متصاعد می کنند. مثلا در هنگام صبح نور قرمز، در طول روز نور سفید و در شب نور آبی می تابانند و به این ترتیب محیط مناسبی را از لحاظ شرایط اکوسیستمی برای ماهی ها و گیاهان دریایی بوجود می آورند. این چراغها برای رشد گیاهان آبزی و تولید اکسیژن مورد نیاز ماهی ها بسیار مفیدند.
این آکواریوم می تواند با سیستم خانه هوشمند هماهنگ شده و در ضمن خریدار را هم از سلامت ماهی های خود مطمئن کند.