خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

اوبونتو به پهپادها و گجت های خانه های هوشمند می آید

اوبونتو سیستم عاملی جمع و جور و متن باز است. این سیستم را می توان بر روی گجتهای مربوط به خانه هوشمند مورد استفاده قرار داد.
اوبونتو تلاش کرده است که بتواند فعالان عرصه پهپاد و سیستم های خانه هوشمند را متقاعد کند که از این سیستم عامل استفاده کنند.
در اکو سیستم یاد شده ابزارها و گجت های مختلف به سادگی می توانند بر اساس یک اپ استور مبتنی بر کلاود و بهره مند از پلتفرم و پروتکل های اوپن سورس به روز رسانی شوند.

دستبند بایومتریکی NYMI

یکی از محصولات نوین در حوزه هوشمندسازی، دستبند هوشمند است که به تازگی وارد بازار شده است. از این دستبند می توان برای شناسایی و اهراز هویت با استفاده از ضربان قلب استفاده کرد.
هر چند سیستمهای هوشمند دیگری هم که بر اساس این مدل کار می کنند، توسط اپل و سامسونگ ارائه شده اند، اما این سیستم در نوع خود یکتا است. در واقع NYMI از طریق بلوتوث به دستگاههای دیگر متصل شده و با نرم افزارهای اختصاصی کاربر همسان می شود. ضمن اینکه مجهز بودن آن به حسگر جهت یاب می تواند فرمانهای حرکتی خاص را برای تعامل با دستگاههای دیجیتال را فراهم کند.

امنیت خانه با قفل هوشمند Sesame


ایده اولیه قفلهای هوشمند Sesame مانند قفلهای دیگر است. به سادگی روی در خانه هوشمند نصب می شود و وقتی تلفن همراه شما به آن نزدیک شد، باز می شود.

در داخل این قفل شتاب سنجی قرار گرفته است که می تواند الگوی خاص ضربات را درک کند. مثلا می توانید به گونه ای رمز گذاری را انجام دهید که با سه بار پشت سر هم کوبیدن روی در، آن را باز کند.

باز شدن قفلهای Sesame هم فرایندی مانند قفلهای August دارد و از اپلیکیشن مخصوص خود استفاده می کند. این اپلیکیشن مشخص میکند که چه افرادی حق دارند در را باز کنند و چه کسانی نمی توانند وارد اتاق شوند. زمانی که شما در خانه نیستید، به سادگی می توانید متوجه شوید که چه اتفاقاتی رخ داده است.

سرعت قفلSesame  بالاست. این قفل تنها در ۱ ثانیه با اسمارت فون تماس برقرار می کند و تا حدود  ۵۰۰ روز شارژ را نگه می دارد.

 

لاجیتک اتاق نشیمن را به خانه هوشمندتان پیوند می دهد

محصول جدید لاجیتک یک نوآوری و تجربه شیرین برای ورود به دنیای هوشمندسازی است.
این دستگاه که با نام Harmony شناخته شده است، با در دسترس قرار دادن API مخصوص خود، به توسعه دهندگان اجازه می دهد که با همگام سازی تمام دیوایس های موجود در خانه هوشمند، هماهنگی خاصی را بین آنها حاکم سازند.
مثلا تصور کنید که به محض شروع فیلم روی تلویزیون، نور لامپهای هوشمند خانه کاهش پیدا کند.
این ابزار یکی از اولین ابزارهای برنامه ریزی در نوع خود به شمار رفته و دسترسی به بیش از ۲۷۰۰۰۰ گجت هوشمند را برای توسعه دهندگان فراهم خواهد ساخت. ضمن اینکه قرار است لاجیتک همکاری خود را با IFTTT و  SmartThings جهت توسعه این پلتفرمها  آغاز کند.


اندازه گیری گلوگز خون با ساعت هوشمند اپل

معمولا گلوکز خون را با ایجاد شکافی بر روی انگشت و بررسی نمونه خون کاربر اندازه گیری می کنند. این کار هم نیازمند خراش دادن انگشت است و هم نیاز به هزینه های بالای تهیه نوارهای تست قند و ... دارد.
برای راحت تر شدن کاربران و مخصوصا بیماران دیابتی، شرکت اپل اقدام به هوشمندسازی ابزاری کرده است که می تواند هر پنج دقیقه یکبار قند خون فرد را اندازه بگیرند، بدون اینکه نیازی به کارهای سابق باشد.
اپلیکیشن طراحی شده برای این کار DexCom نام دارد که با نوعی سیستم پایش گلوکز کار می کند. این دستگاه که در قالب ساعت هوشمند ارائه می شود، دارای حسگر باریکی به ضخامت یک تار مو است که در زیر پوست قرار می گیرد و می تواند خیال بیماران دیابتی را از وضعیت قند خونشان آسوده کند.
ضمن اینکه این محصول مطابق با استانداردهای غذا و داروی آمریکا ساخته شده و نیازی به تست آن پیش از عرضه به بازار نیست.