خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

خانه هوشمند ، رویای دیروز، نیاز امروز

این وبلاگ به معرفی خانه هوشمند و تکنیک های مربوط به هوشمند سازی می پردازد.

معرفی شش شهر هوشمند در دنیا

هوشمندسازی شهرها هم مانند پروژه های راه اندازی خانه های هوشمند در سالهای اخیر مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است و تلاش می شود با هوشمند کردن شهرها علاوه بر تامین آسایش بیشتر، به بهره وری منابع هم کمک شود.
جدای از تعریف شهر هوشمند و اینکه هریک باید چه پارامترها و ویژگیهایی داشته باشند، مرکز تحقیقاتی Forbes  در آخرین بررسی خود فهرست هوشمندترین شهرهای جهان را به ترتیب زیر منتشر کرده است:

1.    شهر هوشمند وین
هوشمندترین شهر جهان با ویژگی هایی مثل شهر نوآورانه، بهره‌مندی کامل از فناوری‌های سبز، بالا بودن کیفیت زندگی و ارائه خدمات دولت الکترونیک

2.    شهر هوشمند تورنتو
دارای بالاترین امتیاز شهرهای هوشمند در امریکای شمالی به‌واسطه سرعت توسعه در زمینه‌های مختلف فناوری.

3.     شهر هوشمند پاریس
دارای بالاترین امتیاز در اروپا از لحاظ معماری پایدار برای شهرهای هوشمند در زمینه به‌کارگیری نوآوری‌های فناورانه، نخستین شهر سبز اروپا.

4.    شهر هوشمند نیویورک
این شهر در فهرست بالاترین کیفیت زندگی در بین شهرهای جهان رتبه 47 را در اختیار دارد. فرمانداری نیویورک طی فعالیت مشترکی با شرکت IBM، مرکز راهکارهای Business Analytics Solution را برای ارائه خدمات جامع شهر هوشمند راه اندازی کرده و سعی کرد تمام خدمات دولتی و عمومی خود را بر پایه آن در اختیار شهروندان بگذارد.

5.    لندن
شهر لندن به واسطه طراحی سیستم‌های پایدار در جهت بهره‌مندی از نوآوری‌های فناورانه شهرتی فراوان کسب کرده است.

6.     توکیو
 نخستین شهر هوشمند آسیایی تمرکز فراوانی بر راهکارهای تلفن همراه هوشمند دارد و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در این زمینه انجام داده است. از جمله نصب پنل‌های خورشیدی در خانه‌ها، بهره‌مندی از باتری‌های هوشمند برای تأمین انرژی منازل، ابزارهای کاهش مصرف انرژی در خانه‌ها و استفاده عمومی از لوازم خانگی هوشمند و شبکه‌ای.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد